شربت عسل؛ خواص شربت عسل

شربت عسل یکی از جذاب ترین نوشیدنی های ایرانی ها می باشد.اگر بخواهیم فقط به شما معرفی کنیم می توانیم شربت عسل و گلاب ، شربت عسل و آبلیمو ، شربت عسل و دارچین و شربت عسل و گلاب و زعفران را نام ببریم. حال اینکه خواص شربت عسل به خودی خود شگفت انگیز است.

بدن ما نیاز به آب رسانی متوسط ۸ لیوان را دارد. می دانیم که اغلب افراد این مقدار آب را نمی نوشند. یکی از دلایل این ننوشیدن آب اینکه با چیز خوبی ترکیب نمی کنیم؛ اگر به آن مزه و طعم خوش آیندی مانند عسل اضافه شود، حتما نوشیدن آب مورد نیاز بدن را تامین می کنیم.

شربت عسل هم مانند دیگر شربت ها خوش طعم و عطر می باشد. یکی از بهترین خاصیت شربت عسل برای انرژی گرفتن روزانه برای انجام کارها است. و به ورزشکارن فوق العاده می باشد. زمانی که در حال تمرین هستند می توانند فقط عسل را به آب اضافه کنند و در حین تمرین بنوشند. با این کار کل خواص عسل را دریافت می کنند.

خواص شربت عسل

در این مقاله به خواص شربت عسل خواهیم پرداخت. ساده ترین شربتی که می توان تهیه کرد. خواص شربت عسل از دیگر شربت ها خیلی زیاد می باشد. فقط کافیست یک لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید. و با همین کار ساده سلامتی بدن خودتان را تضمین می کنید.

به خواندن این مقاله ادامه دهید موضوعات جالبی مطرح شده است.

شربت عسل؛ فراموش کردن معده درد

زمانی که ما عسل را به آب اضافه می کنیم و شروع به استفاده مداوم می کنیم. اگر مشکلاتی در معده مثل رفلکس، زخم معده، آسیب دیدن دیواره های معده یا نفخ باشد به مرور زمان و استفاده مداوم خوب خواهد شد. خواص عسل برای معده از مهم ترین خاصیت ها به شما می رود.

شربت عسل برای معده می تواند یک آرام بخش باشد. آرام بخشی که به درمان هم می پردازد. یکی از بهترین کارهایی که می توانیم برای معده خودمان انجام بدیم اینکه شربت عسل را در سبد غذایی خود قرار دهیم.

برخی افراد بعد از خوردن نهار یا شام یا هر میان وعده در طول روز دچار سوزش معده می شوند. یا به اصطلاح معده ترش می کند. این مشکل را می توانید به سادگی با استفاده یک قاشق عسل طبیعی برطرف کنید. یعنی بعد از خوردن وعده غذایی یک قاشق عسل طبیعی استفاده کنند.

همین کار ساده اسید معده را جمع می کند و نمی گذارد که به سمت بالا بیاید.

شربت عسل ؛ تقویت سیستم ایمنی بدن

وقتی سیستم ایمنی بدن تقویت شود مزایایی برای شما دارد که هر کدام از این مزایا فقط یک هدف دارند و آن هم این هست که بدن شما در برابر ویروس ها ، میکروب ها و بیماری های که در اطراف وجود دارد خودش را حفظ کند.

مزایای تقویت سیستم ایمنی بدن با شربت عسل

  • به ندرت دچار بیماری می شوید
  • اگر دچار بیماری شوید سریع تر از دیگران به وضع عادی برخواهید گشت.
  • سموم بدن دفع خواهد شد
  • کمتر نیاز به دارو خواهید داشت در واقع با داروهای گیاهی یا طبیعی مانند عسل خوب خواهید شد.
  • انرژی بدن بالا خواهد ماند.

شربت عسل و لیمو ترش ؛ رفع سموم بدن

تا جایی که می دانیم سموم بدن با مصرف عسل و لیمو ترش ترکیب با هم از بین می روند. شربت عسل و لیمو ترش با پاکسازی کولون و بهبود عملکرد آن بسیار موثر است. مصرف شربت عسل و لیمو ترش میزان خروج ادار را بیشتر می کند . همین موضوع سموم بیشتری از بدن دفع می شود.

شربت عسل کاملا انرژی زا است

شربت عسل برای ورزشکاران مبتدی و حرفه ای یک معجون در حین تمرین می باشد. زمانی که ورزشکارای در حال تمرین هست انرژی یک جرعه آب عسل برای ۲۰ دقیقه تمرین کافیست. شربت عسل به اندازه کافی به بدن شما آب رسانی می کند و همین موضوع بدن شما را در حالت بهتری قرار می دهد.

البته برای کسانی که فعالیت فیزیکی انجام می دهند هم بسیار کارایی دارد. از آنجایی که این افراد میزان کالری بالایی را استفاده می کنند شربت عسل یک منبع انرژی متعادلی برای بدن آنها فراهم می کند.

شربت عسل؛ کاهش وزن طبیعی

بسیاری از افرادی که تخصص خوبی در خصوص کاهش وزن دارند این نکته را حائز اهمیت می دانند که برای کاهش وزن می توانند از عسل طبیعی استفاده کنند. اما برخی به دلیل باورهای اشتباه فکر می کنند که عسل طبیعی وزن آنها را افزایش می دهد.

این تصور زمانی درست است که شما از عسل تغذیه شده استفاده کنید اما عسل طبیعی به هیچ وجه به رژیم غذایی شما یا برنامه کاهش وزن تان آسیبی وارد نمی کند. مربیان حرفه ای این نکته را مورد تایید قرار می دهند.

از آنجایی که عسل طبیعی یک شیرینی طبیعی دارد در بدن به چربی تبدیل نمی شود. اما قند یا شکر که شیرینی غیر طبیعی هستند تبدیل به چربی می شوند. نکته مهم اینجاست که ورزش کردن در کنار تغذیه مناسب می تواند در کاهش وزن بسیار عالی عمل کند. پس ورزش هر چند کم را در سبک زندگی خود قرار دهید.

   می توانید از عسل طبیعی به جای قند یا شکر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *