خواص سیر و عسل: ۵ خواص بی نظیر عسل و سیر

در این مقاله می خواهیم در مورد خواص سیر و عسل به شما اطلاعات مفید بدهم که امیدوارم از خواص سیر و عسل استفاده بکنید. خواص سیر و عسل را می توانیم به دو صورت دریافت بکنیم اول اینکه آنها را به صورت جداگانه استفاده بکنیم و دوم اینکه آنها را با هم ترکیب بکنیم سپس استفاده بکنیم. تا اثر درمانی آن به شدت بالا برود.

برای مثال هر دو به صورت جداگانه برای سیستم گوارشی مفید هستند. و وقتی با هم هستند خاصیت آن دوبرابر نمی شود بلکه چندین برابر می شود. به این دلیل که این ها با هم مکمل غذایی عالی محسوب می شوند.

خواص آنتی بیوتیک که در عسل و سیر وجود دارد به شدت برای سیستم ایمنی بدن موثر است.

خواص سیر و عسل در یک نگاه:

  • بهبود آلرژی
  • کاهش کلسترول خون
  • جلوگیری از حمله قلبی
  • درمان سیستم گوارشی
  • دارای آنتی بیوتیک

اگر بخواهیم از این خاصیت هایی که در بالا اشاره کرده ایم بهره مند شویم باید باید سیر و عسل را در سبد غذایی خودمان بیشتر بکنیم تا یک داروی طبیعی در بدن ما فعال باشد.

فواید درمانی سیر

فواید درمانی سیر را می توانیم از نحوه استفاده و توصیه هایی که به ما میشود متوجه بشیم. اما ما فقط به توصیه ها امتنا نمی کنیم و می خواهیم دلیل منطقی آن را بدانیم. سیر دارای الیسین می باشد. الیسین از نظر کارایی به شدت شبیه به پنی سلین کار می کند.

یکی دیگر از عناصر مفید سیر «اجوئن» می باشد. که به طور کامل و واضح برای قلب عالی می باشد. این ماده و الیسین بوی سیر را تشکیل می دهند. و برای اینکه این بو را از بین ببریم بدون اینکه به خاصیت آن صدمه ای وارد بکنیم کمی جعفری را در دهان خود بجوید(تقریبا ۸ دقیقه) تا بوی سیر از بین برود.

خواص سیر و عسل: کاهش فشار خون

خواص عسل و سیر به طور کامل به کاهش فشار خون کمک می کند. عسل و سیر با جذب آهن و دریافت انواع ویتامین ها به کم کردن جریان خون کمک می کند. و از غلظتی که در خون شما جلوگیری می کند. فقط با دریافت آهن و ویتامین موجود در ترکیب سیر و عسل می توان جریان خون را به حالت عادی برگرداند. همچنین از مشکلات فشار خون بالا مانند سکته مغزی و قلبی عروقی در امان باشید.

خواص سیر و عسل: تقویت سیستم ایمنی بدن

در خواص سیر و عسل همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم به شدت سیستم ایمنی بدن تقویت می کند. در برابر بیماری های میکروبی و باکتری ها دفاع می کند. سیر و عسل باعث از بین رفتن آلودگی ها می شود تا از سرطان ها جلوگیری کند.

خواص سیر و عسل: کم کردن التهاب

دردهای مفصل به شدت آزار دهنده هستند و اگر بخواهیم از این نوع دردها کمتر در بدن خودمان احساس بکنیم. باید از عسل و سیر به عنوان یک آرام بخش دردهای مفصلی استفاده بکنیم. یکی از بهترین گزینه برای جایگزین داروهای شیمیایی استفاده از این ترکیب با ارزش است.

خواص سیر و عسل: بالا بردن انرژی

یکی از خواص سیر و عسل بدون شک بالا بردن انرژی بدن می باشد. این معجون به شما کمک می کند تا در فعالیت های خود انرژی کم نیاورید تا کارهای خودتان را به صورت عالی انجام دهید.

یکی از مشکلات امروزه کم آورد و خستگی زودرس در جوانان ما می باشد که یکی از راه حل آن استفاده از عسل می باشد.

روش سیر و عسل به این طریق می باشد که چربی هایی که در بدن ذخیره شده اند را وارد سوخت و ساز بدن می کند تا انرژی شما در سطح بالا بماند. با این حرکت با یک تیر دو هدف را می زنید اول اینکه از دست چربی ها خلاص می شود باعث میشود از چاقی به لاغری بروید و این عالی می باشد دوم اینکه سطح انرژی شما کم نمی شود. و با انرژی بالا به فعالیت روزانه خود ادامه می دهید.

خواص سیر و عسل: درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی یک ویروس که همه با آن درگیر میشوند. این قول را من به شما می دهم که اگر از ترکیب عسل و سیر به طور پیوسته استفاده بکنید به هیچ وجه دچار سرماخوردگی شدید نمی شوید. این ترکیب یک تولید کننده آنتی بیوتیک بسیار قوی می باشد که با سرماخوردگی به شدت مبارزه می کند و اصلی ترین ویژگی آن درمان نیست بلکه پیشگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *