ماسک زردچوبه و عسل; هر آنچه که باید بدانید!

ماسک زردچوبه و عسل را می‌خواهیم خیلی ساده توضیح دهیم برای مثال ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت و ماسک زردچوبه و عسل برای روشن شدن پوست و ترکیب ماسک زردچوبه و عسل و آبلیمو را در این مقاله بیان می‌کنیم و راهکارهایی عملی که به شما برای سلامتی پوست صورت و از بین بردن جوش صورت کمک می‌کند. برای خرید عسل به فروشگاه آنلاین عسل یک مراجعه کنید.

ماسک زردچوبه و عسل

این ماسک بی نظیر به شما برای رفع جای جوش، چین و چروک پوست و لک های قهوه‌ای که روی صورت هست موثر است. خانم هایی که به خوبی ماسک عسل و زردچوبه را می شناسند و استفاده می کنند. چین و چروک پوست صورت را در زمان میانسالی کنترل می کنند. توصیه شدید می کنم که از این ماسک بی نظیر حداقل به صورت هفته گی استفاده نمایید.

خواص ماسک زردچوبه و عسل برای پوست صورت معجزه می کند و در بلند مدت اثرات بسیار زیادی خواهد گذاشت.

مواد لازم ماسک زردچوبه و عسل

  • عسل طبیعی: یک قاشق مربا‌خوری
  • زردچوبه مرغوب: یک قاشق مربا‌خوری

نحوه تهیه ماسک زردچوبه و عسل

برای اینکه راحت باشید یک ظرف نسبتا کوچیک انتخاب کنید و عسل طبیعی و زردچوبه را داخل را بریزید و کاملا مخلوط بکنید طوری که عسل و زردچوبه یک دست شود. اگر ترکیب تان خشک شد می توانید چند قطره آب تمیز به آن اضافه بکنید.

بعد از آن یکبار صورت خود را تمیز بشورید. لباس مناسب بپوشید که اگر ماسک روی لباس ریخت ناراحت نشوید. با انگشت‌تان ماسک را روی صورت بمالید. طوری آرام بر روی صورت بمالید که همه جای پوست صورت را کاملا آغشته کند. تا جایی که می توانید به همه نقاط به صورت یک دست ماسک را بمالید.

حدود بیست دقیقه صبر کنید این زمان را حتما رعایت کنید. تا اثر ماسک روی پوست صورت بشیند. با آب ولرم صورت را بشورید. اگر پوست کمی خشک شد می توانید با کمی کرم رطوبت پوست را برگردانید.

چطوری ماسک زردچوبه و عسل را از روی صورت تمیز بکنیم؟

بهترین روش استفاده از ۲ تا ابر گرد کوچک است. ابرها را خیس بکنید و با آن صورت خود را تمیز کنید. اگر بخواهید با دست این کار را انجام دهید احتمال اینکه لباس شما کثیف شود زیاد هست.

چرا از ماسک زردچوبه و عسل استفاده می کنیم؟

یکی از دلایل بسیار مهم این هست که خیلی از مردم از جوش صورت رنج می برید. یا اینکه از لکه هایی که روی صورت هست یا پف زیر چشم که اکثر خانم ها دارند از این بابت ناراحت هستند. به همین دلیل از این ماسک استفاده می کنیم.

ماسک زردچوبه و عسل و آبلیمو

اولین کاربرد ماسک زردچوبه و عسل و آبلیمو برای جای جوش می باشد. این ترکیب ۳ تایی باید به مقدار لازم استفاده شود. این ترکیب و خواص عسل و آبلیمو به صاف کردن پوست صورت مشهور است. از آنجایی که لیمو یک تصفیه کننده پوست صورت می باشد. وقتی به این ماسک اضافه شود قدرت ماسک چند برابر می شود. خواص لیمو و زردچوبه با عسل طبیعی یک ماسک نیرومند می سازد. پیشنهاد ما این است که حتما از این ترکیب استفاده نمایید.

مواد لازم ماسک زردچوبه و عسل و آبلیمو

  • زردچوبه یک قاشق غذاخوری
  • عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یک قاشق چای خوری

ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت

لک روی صورت خیلی بد هست مخصوصا برای خانم هایی که به صورت خودشان اهمیت بیشتری می دهند تا آقایان، دوستان خوبم شاید شما برای از بین بردن لکه صورت خود خیلی کارها انجام داده باشید اما نتیجه بخش نبوده باشد.

پیشنهاد می کنم از ماسک عسل و زردچوبه حتما استفاده بکنید و انتظار بهبود سریع نداشته باشید. مثلا اگر کلا ۳ بار این ماسک را روی صورت خود قرار بدید و انتظار داشته باشید که لکه صورت رفته باشد به نتیجه خاصی نمی رسید.

یکی از رفتارهایی که می توانه به شما کمک بکنه پیوستگی در گذاشتن ماسک زردچوبه و عسل هست. شما هیچ وقت از پیوستگی ضرر نمی کنید. پس مدام طبق برنامه مثلا هفته ای ۳ بار این ماسک را روی صورت قرار دهید.

نکته مهم اینجاست که حتما از عسل طبیعی استفاده بکنید. و از زردچوبه هندی که بهترین زردچوبه در دنیا است. زردچوبه هندی در استان یزد پیدا می شود. اگر زردچوبه هندی هم نبود از یک ادویه مرغوب استفاده بکنید.

پیشنهاد می‌کنم کمی لیمو را به ترکیب ماسک عسل و زردچوبه خودتان اضافه بکنید تا اثر بیشتری داشته باشد.

ماسک زردچوبه و عسل برای روشن شدن پوست

یکی از دلایل اینکه ماسک زردچوبه و عسل به روشن شدن پوست کمک می کند وجود آنتی اکسیدان و کورکومین در زردچوبه و عسل هست. دلیل روشن شدن پوست کم شدن سطح ملانین در پوست و بدن است.

همچنین زردچوبه و عسل خواص ضد میکروبی دارند که برای روشنی پوست و سفیدی آن موثر است.

خواص زردچوبه برای رفع التهاب

یکی از بهترین خواص زردچوبه ضد التهابی بودن آن است یعنی اگر پوست دچار صدمه از جمله کبود شدن، جای جوش بزرگ باشه باشد به رفع آن کمک می کند.

کورکومین یک ماده بی نظیر زردچوبه است که باعث پدید آمدن رنگ زردچوبه می‌شود. همین ماده خاصیت ضد التهابی دارد. البته به آرتوروز و بیماری های مفصلی و گرفتگی عضلات کمک زیادی می‌کند. و در رفع بیماریهای مفصلی بسیار موثر است.

این خواص را گفتیم که به پوست برسیم! التهاب فقط در بیرون پوست رخ نمی‌دهد. در داخل بدن مثل روده و معده هم رخ می دهد. زردچوبه می تواند التهابات داخلی را هم درمان بکند. معمولا بیشترین صدمه را ما از داخل بدن می خوریم. زردچوبه از داخل به خاطر گرمی بودنش کمک بیشتری می کند.

دلایل التهابات هر چیزی که باشد می توانید روی کمک ماسک زردچوبه و عسل حساب باز بکنید. این ماسک عسل و زردچوبه التهابات را از بین می برد.

خواص زردچوبه برای چین و چروک ها

هر ماده ای که بخواهد چین و چروک را از بین ببرد باید سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. خب زردچوبه سر شار از ویتامین و مواد معدنی است که می تواند چین و چروک صورت را تا حد خوبی بهبود بدهد. دلیل به وجود آمدن چین چروک سریع تغذیه نشدن سطح پوست از ویتامین است. وقتی شما با ماسک زردچوبه و عسل سطح پوست را با ویتامین های مقوی آغشته می کنید می توان در برابر چین و چروک پوست مقابله کرد.

خواص زردچوبه برای بهبود زخم ها

یکی از کمک کننده های خوب برای بهبود زخم های روی صورت زردچوبه است. اگر صورت شما به هر دلیل دچار زخم شد از زردچوبه استفاده بکنید. کاربرد دیگر زردچوبه برای بهبود جای زخم ناشی از جراحی سزارین است. پزشک‌ها زردچوبه را به خانم هایی که سزارین کردند پیشنهاد می دهند.

خواص زردچوبه برای پوست چرب

یکی از دلایل ایجاد جوش روی صورت چربی زیاد است. زیر پوست صورت غدد چربی هست که از خشکی پوست جلوگیری می کند. وقتی این فعالیت غدد بیشتر شود باعث ایجاد چربی زیاد و جوش می‌شود. زردچوبه می تواند تعادلی بین این غدد ایجاد بکند. البته از کرم زردچوبه استفاده بکنید تا میزان چربی روی صورت کاهش یابد.

خواص عسل برای پوست

عسل با خواص ضد باکتری و ضد قارچ بودن خود می تواند پوست را از هر باکتری و بیماری قارچی دور کند. عسل یک مرطوب کننده عالی سطح پوست است. خشکی پوست را می توانید با مصرف عسل برطرف بکنید. همچنین از خواص عسل برای تمیز کردن منافذ پوست کمک بگیرید طوری که هیچ بیماری پوستی به آنجا نفوذ نکند.

نکته مهم

حتما قبل از استفاده از ماسک زردچوبه و عسل مقدار خیلی کمی روی پوست دست خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید به این ماسک حساسیت نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *