خواص عسل در دوران بارداری و نحوه مصرف آن

در این مقاله می خواهیم خواص عسل در بارداری را با هم بررسی بکنیم تا با آگاهی کامل از این ماده ی ارزشمند استفاده بکنیم. خواص عسل در دوران بارداری کاملا برای مادر مشخص و مفید است اما نباید بیش از حد مصرف کنید. مصرف عسل در بارداری به رشد جنین کمک میکند. البته باید از عسل خام و طبیعی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم مصرف عسل در دوران بارداری از عسل چهل گیاه باشد.

سوالاتی که شاید در ذهن شما باشد این موارد زیر می باشد؟

  • خواص عسل برای مادر باردار چه چیزی هست؟
  • آیا خوردن عسل در دوران بارداری مانعی دارد؟
  • چطور عسل را مصرف کنیم؟
  • خانم باردار چقدر عسل مصرف بکند؟
  • چه عسلی برای دوران بارداری مناسب می‌باشد؟

خب حالا می‌پردازیم به این پاسخ این سوالات در واقع احتمالا این سوالات پاسخ های دارد اما این شما هستید که باید تصمیم بگیرد که چه کاری باید انجام دهید.

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید عسل دارید، برای اینکه از طبیعی بودن آن مطمئن شوید حتما مطلب تشخیص عسل طبیعی را مطالعه کنید.

خواص عسل در دوران بارداری

در زمانی که زنی باردار می شود می تواند از عسل به یک ماده ای نیرودهنده و مواد مغزی استفاده کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل دارای آنتی اکسیدان و آنتی باکتریان می باشد که می تواند سیستم ایمنی بدن مادر باردار را تقویت بکند. خوردن عسل در بارداری سیستم ایمنی را تقویت می کند.

کم کردن بی خوابی

عسل از آنجایی که خاصیتی به نام هیپنوتیک را دارد به راحتی خواب مادر باردار کمک خوبی می کند. البته که باید از یک ساعت قبل از خواب عسل را با شیر مخلوط کنید و سپس میل بفرمایید.

فوق العاده برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

از آنجایی که در دوران بارداری نباید سرماخورد، عسل یک درمان کننده و پیشگیری کننده فوق العاده عالی برای سرماخوردگی می باشد. البته که پیشگیری بهتر از درمان می باشد. حتما اگر در فصل زمستان هستید از عسل به عنوان یک ضد ویروس استفاده نمایید.

بازیابی انرژی

معمولا خانم های باردار خیلی سریع خسته می شوند و نیاز دارند که انرژی از دست رفته خود را به دست بیاورند. عسل به دلیل دار بودن قندهای طبیعی می تواند انرژی بدن را بازگرداند.

از بین برنده سوزش سر سینه

در ابتدای دوران بارداری هورمون هایی ترشح می شود که باعث سوزش سر سینه می شود. سوزش سر سینه یکی از مشکلات مادران باردار می باشد که عسل این مشکل را تا حدودی بهبود می بخشد.

کنترل کننده حساسیت

یکی از پر قدرتمند ترین کنترل کننده های حساسیت بی شک عسل طبیعی می باشد. البته گرده گل منطقه ای که در آن زندگی می کند بیشتر می تواند کمک بکند. اما اگر به صورت پیوسته از عسل و گرده گل استفاده بکنید. مطمئنا از حساسیت فصلی دور خواهید شد.

از بین برنده تهوع

تهوع یکی از نشانه های بارداری می باشد که هر زنی که باردار باشد بلاشک این علائم را دارد پس در سه ماه ابتدای بارداری این موضوع کمی اذیت کننده می باشد. در برخی از خانم ها دیده شده که تعداد تهوع ها بیش از حد است که باعث کم شدن وزن می شود. که این اصلا خوب نیست نه برای مادر و نه برای جنین،  پیشنهاد می کنم برای بهبود بیشتر این مشکل عسل با زنجبیل استفاده کنید. فقط این نکته را در ذهن داشته باشید که در ۱۰ روز ابتدایی از عسل و زنجبیل استفاده نکنید.

آیا خوردن عسل در بارداری مانعی دارد؟

نه اما باید در مصرف عسل رعایت بکنید تا بیش از حد عسل مصرف نکنید. عسل و نه هیچ ماده غذایی را در دوران بارداری بیش از حد مصرف نکنید.

چطور عسل را مصرف بکنیم؟

مشاهده شده برخی افراد عسل را در چای یا آب جوش می ریزند و مصرف می کنند که یک کار بسیار اشتباه می باشد. عسل نباید در حرارت بالا قرار بگیرد. اگر می خواهید آن را در چای یا آب حل کنید توصیه می کنم که صبر کنید تا ولرم شود سپس عسل را به آن اضافه بکنید.

خانم باردار چقدر عسل مصرف بکند؟

دو تا پنج قاشق (۱۵۰ تا ۲۵۰ کالری) عسل در طی روز توصیه می کنیم. در حقیقت هر قاشق دارای ۵۰ کالری می باشد. این مقدار بسته به شما متغییر می باشد.

چه عسلی برای دوران بارداری مناسب می باشد؟

این موضوع کاملا به فرد مورد نظر بر می گردد که چه عسلی را دوست دارد . اما نکته مهم این هست که حتما عسل طبیعی و خام باشد.با این حال عسل های پیشنهادی ما برای دوران بارداری را می توانید در زیر مشاهده بکنید.

نکته مهم:

اگر مادر به دیابت یا دیابت دوران بارداری مبتلا می باشد.در مصرف بیش از حد عسل پرهیز بکند. حتما از یک فروشنده معتبر عسل تهیه بکند اگر فروشنده معتبر نمی شناسید بهتر است عسل مصرف نکنید تا اینکه عسل تقلبی مصرف بکنید و به مشکل بر بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *