درمان آلرژی با گرده گل

درمان آلرژی با گرده گل و عسل یک راهی است، برای کسانی که از آلرژی ها خسته شده اند و می خواهند آرامش داشته باشند. یکی از خواص گرده گل اثرات ضد التهابی به عنوان سرکوب کننده سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از پزشکان طب سنتی خاطرنشان کردند که درمان آلرژی با گرده گل امکان پذیر است.

گرده زنبور عسل ماده ای پودری است که گیاهان برای تولید مثل آن را گرده افشانی می کنند. زنبورها این گرده ها را جمع می کنند و آن را به عنوان یک منبع غذایی به کندو می برند.

گرده زنبور عسل که نام دیگر گرده گل می باشد. حاوی مقداری شهد گل ،ویتامین ها و مواد معدنی ، پروتئین و کربوهیدرات ها نیز می باشد.

آیا گرده گل برای درمان آلرژی کاربرد دارد ؟

اما در پاسخ به این سوال که آیا مصرف گرده و موم زنبور عسل به آلرژی کمک می کند باید گفت در حالی که ما در مورد برخی از مزایای موم عسل می دانیم و علی رغم اینکه موم می تواند آلرژی را بهبود دهد ، هنوز هیچ مدرک علمی معتبری برای آن وجود ندارد.اما از آنجا که گرده های گونه های گیاهان محلی از سیستم ایمنی بدن شما در برابر قرار گرفتن در معرض آلرژن های موجود در هوا از همان گیاهان محافظت می کند.
کوئرستین ، یکی از مواد کلیدی در گرده گل می باشد. در واقع یک رنگدانه گیاهی است که در بسیاری از مواد غذایی مانند پیاز ، سیب ، انواع توت ها ، چای و مرکبات به اندازه کمی وجود دارد. پیشنهاد می کنم مقاله نحوه مصرف گرده گل را مطالعه کنید.

کوئرستین برای درمان آلرژی مورد استفاده قرار می گرفته است و گفته می شود مانند آنتی هیستامین عمل می کند ،کوئرستین از آنتی هیستامین های معمولی مؤثرتر است و باعث خواب آلودگی نمی شود با این حال نیاز به مطالعات و شواهد در این زمینه است .

آلرژی فصلی چیست؟

آلرژی های فصلی توسط گل و گیاهانی که شروع به گرده افشانی می کنند رخ می دهد. (گرده افشانی ماده ای پودر مانند است که به گیاهان در بذر و تولید مثل كمك ميکند)
افرادي كه در معرض استنشاق این گرده ها هستند ، منجر به آلرژی فصلی می شوند ،بدن این گرده ها را به عنوان یک مهاجم خارجی ، شبیه به یک باکتری یا ویروس درک می کند و در پاسخ به انها ماده آلرژی زا تولید می کند. تا آنها را از بدن بیرون کند.

علائم آلرژی:

  • عطسه
  • چشمهای آبکی و خارش دار
  • آبریزش بینی
  • گلو درد
  • سرفه
  • سردرد
  • نفس کشیدن

برای آلرژی فصلی درمان های بدون نسخه وجود دارد ، اما بسیاری از افراد به جای آن ، درمان های طبیعی را ترجیح می دهند . یک نمونه شایعه برای کمک به درمان آلرژی فصلی گرده گل است،كه سالها توسط دانشمندان و پزشکان توصیه شده است.

کاربرد گرده گل در کندو

هنگامی که زنبورها با گرده هایی که جمع کرده اند به کندو باز می گردند ، گرده ها توسط سایر زنبورها در موم زنبور عسل و عسل به کار می رود .

از آنجا که دانه های گرده از بسیاری از گیاهان مختلف جمع آوری شده است از نظر شکل ، رنگ و میزان مواد غذایی متفاوت هستند. اگرچه زنبورها بطور معمول گرده ها را فقط از یك نوع از گیاهان به طور هم زمان جمع می كنند ، اما گاهی اوقات ازگلهای مختلف این عمل انجام می شود.

از آنجا که این محصول طبیعی است اما بر اساس موقعیت جغرافیایی و نوع گل متفاوت است و به سختی می توان دقیقاً نوع گرده ها را دانست.
ادعاهای زیادی پیرامون گرده زنبور عسل مطرح شده است ، از جمله مواردی که تأکید می کند باعث از بین رفتن آلرژی می شود.

چرا موم (خود بافته) عسل به درمان آلرژی کمک می کند؟

درست است که زنبورها گلها را گرده افشانی می کنند تا عسل درست کنند. اما مقدار گرده از محیط و گیاهان بسیار اندک و متنوع است .بنابراین وقتی موم خورده می شود ، هیچ تضمینی برای نبود گرده در آن وجود ندارد.
در يك مطالعه معتبراثر عسل و موم بر علائم آلرژی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که افرادی که موم عسل خورده بودند از آلرژی فصلی خلاص شدند.

آنچه باید قبل از استفاده از گرده گل به عنوان درمان آلرژی بدانید.

پزشکان و محققان برای رفع علائم آلرژی فصلی ،مقدار و اندازه خاصی از موم عسل را توصیه نکرده اند. بعلاوه هیچ تضمینی وجود ندارد که چه مقدار گرده گل در مقدار موم وجود داشته باشد.به این دلیل ممکن است در برخی از افراد یک واکنش آلرژیک جدی بنام آنافیلاکسی به وجود اورد كه باعث تنگی شدید تنفس شود و برخی دیگر واکنشهای آلرژیک با خارش یا ورم دهان ، گلو یا پوست همراه هستند.

از نظر علمی عسل برای کاهش آلرژی اثبات نشده است. با این حال ، می تواند یک جایگزین مقوی برای غذاهای قندی باشد. برخی افراد نیز از آن به عنوان سرکوب کننده سرفه استفاده می کنند. اگر آلرژی فصلی دارید ، لازم باشد که به دنبال یک معالجه پزشکی اثبات شده باشید.

شاید شنیده باشید که عسل درمانی طبیعی برای آلرژی است .اما آیا این حقیقت وجود دارد؟ برای اینکه مشخص شود آیا درمانی برای آلرژی وجود دارد ، باید آن را با دارونما مقایسه کرد. تصور می شود موم عسل حاوی گرده های گیاه است که ممکن است افرد به آن حساسیت نشان دهند ، اما در بعضی موارد آلرژی را بهبود می بخشد و در عین حال خطر بروز یک واکنش آلرژیک جدی را افزایش دهد و به طور کلی ، این احتمال وجود دارد که فایده خوردن عسل برای آلرژی ها بیشتر ار اثر داروها باشد.

سایر داروهای طبیعی آلرژی و آسم

لازم به ذکر است چند روش طبیعی برای آلرژی و آسم وجود دارد . مثلا گیاهان دارویی و گزنه برای کسانی که از آلرژی فصلی رنج می برند ، مفید است.
در حال حاضر گرده گل در فروشگاه ها عسل یک با کیفیت خوب و آنلاین با ارسال رایگان برای در دسترس قرار گرفتن شما عزیزان عرضه می شود که می توانید به عنوان یک داروی آلرژی طبیعی و یک ماده ضد التهاب به همراه خواص بی نظیرش برای سلامتی از آن استفاده و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *