خواص ژل رویال: 17 خواص کاملا شگفت انگیز ژل رویال

خواص ژل رویال را می توانیم با دارو مقایسه بکنیم. بعضی از فواید ژل رویال که ما به آنها امتیاز بالاتری داده ایم را مورد بررسی قرار می دهیم تا خواص ژل رویال در میان مردم عزیزمان ناشناخته باقی نماند. فواید ژل رویال از نظر جهانی به اثبات رسیده و مردم جهان به خاصیت ژل رویال پی برده اند. و روبه خرید اینترنتی ژل رویال آورده اند.

ژل رویال که نام دیگر او ژل سلطنتی است. ژل رویال به قدری دارای فواید بی نظیری می باشد که به آن این نام را اعطا کرده اند.

افراد زیادی جذب نام ژل سلطنتی می شوند. البته که باعث کنجکاوی می شود. و نام برازنده ای برای این ماده پر ارزش می باشد.

خواص درمانی ژل رویال

خواص درمانی که ما برای عسل به شما بیان کردیم. ژل رویال هم دارای خواص درمانی بیشماری می باشد مانند حفظ استخوان، تقویت ایمنی بدن، درمان آسم و خیلی مواردی که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

همانطور که در مقالات عسل یک رسم داریم ابتدا در یک نگاه کل مقاله را بیان می کنیم که اگر کسی از خوانندگان دوست داشتند سریع تر به اصل عنوان ها برسند بتوانند به سرعت متوجه کل مقاله بشوند.

خواص ژل رویال در یک نگاه

  1. خواص ژل رویال برای ایمنی بدن
  2. خواص ژل رویال برای آلزایمر
  3. خواص ژل رویال برای یائسگی
  4. دارای پروبیوتیک
  5. خواص ژل رویال برای درمان زخم های شدید
  6. خواص ژل رویال برای بیماران دیابتی نوع دو
  7. خواص ژل رویال برای استخوان
  8. خواص ژل رویال در کاهش وزن
  9. افزایش سوخت‌وساز
  10. خواص ژل رویال برای ناباروری مردان
  11. تنظیم و کنترل فشار خون
  12. خواص ژل رویال برای کاهش کلسترول خون
  13. فواید ژل رویال برای پوست
  14. خواص ژل رویال برای مغز
  15. فواید ژل رویال برای زخم معده
  16. بیشتر کردن گلوبول قرمز

ژل رویال از کجا می آید؟

احتمالا این سوال در ذهن شما باشد که اصلا ژل رویال از کجا می آید؟ منبع آن کجاست؟ کدام دسته از زنبور ها آن را تولید می کند؟ در این بخش به این سوال پاسخ می دهیم.

این ماده بسیار با ارزش به دست زنبور کارگر تولید و تهیه می شود. و منبع به دست آوردن آن خود کندو می باشد نه جای دیگر ژل رویال سر شار از پروتین هست که برای بیشتر کردن سلول های کندو ضروری می باشد.

ژل رویال ماده ای بی نظیر که در تمام محصولات زنبور عسل از همه بهتر است. royal gel ژل سلطنتی غذای ملکه است.

دلیل تولید ژل رویال چیست؟

دلیل تولید ژل رویال با عسل طبیعی کاملا متفاوت می باشد. از آنجایی که زنبور ملکه از عسل تغذیه نمی کند و فقط از ژل سلطنتی استفاده می کند. در نتیجه غذای مهم زنبور ملکه می باشد. همین دلیل ساده باعث تولید ژل رویال می شود.

و از همه مهمتر برای ایجاد زنبور ملکه است اگر زنبورها ملکه ی خود را از دست بدهند سریعا ژل رویال تولید می کنند تا یکی از لاروها را به زنبور ملکه تبدیل بکنند. و ما زنبورداران این موضوع را می دانیم و خودمان ملکه را از کندو بیرون می آوریم و زنبوران کارگر سریعا ژل رویال تولید می کنند.

رویال ژلی حتما باید در کندو باشد در واقع اگر این عنصر نباشد هیچ محصول زنبور عسل تولید نخواهد شد.

خواص ژل رویال برای ایمنی بدن

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه آمریکا در اوایل سال ۲۰۰۱ انجام شده است ژل رویال قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می باشد. طبقه گفته دانش پژوهان این تحقیق ژل سلطنتی زمانی که بدن انسان دچار ضعف در ایمنی می شود به سرعت از ژل رویال برای بهبود ایمنی کمک می گیرد. و وضعیت بدن را به حالت عادی برمی گرداند.

خواص ژل رویال برای آلزایمر

یکی از خواص ژل رویال بی شک جلوگیری از بیماری آلزایمر می باشد. ژل رویال این توانایی را دارد که حافظه کوتاه مدت را بهبود بدهد. به این دلیل که بر روی اعصاب تاثیر مستقیم می گذارد. البته که آلزایمر ریشه اش در حافظه و قدرت یادگیری است.

آنتی اکسیدان هایی که در ژل رویال می باشد این خواص ژل رویال بدون هیچ آزمایشی قابل اثبات می باشد که در درمان اعصاب و اختلالات حافظه اصلی ترین کاربرد را دارد.

می خواهم شما را با یک مسیر عصبی مهم در بدن به نام استیل کولین صحبت بکنم که کار این انتقال دهنده عصبی می باشد و در یک بخش از مغز انسان به اسم هیپوکامپ که خاطرات روزانه ما در آن ثبت می شود. وقتی استیل کولین در بدن دچار مشکل می شود این مشکل به هیپوکامپ هم که در ارتباط می باشد تحت تاثیر قرار می گیرد.

با خوردن ژل رویال می توانیم مسیر عصبی استیل کولین را تقویت بکنیم. که در اصل همان هیپوکامپ که مربوط به حافظه و خاطرات روزانه می باشد تقویت می شود. که همین امر تا حدودی باعث از بین رفتن آلزایمر می شود.

خواص ژل رویال برای یائسگی

مصرف ژل رویال مسائل دوران یائسگی و دوران پس از یائسگی را بهبود و کاهش می دهد. و می تواند به زنان بسیار زیادی که این مشکل را دارند کمک به سزایی بکند. برای اینکه مشکل یائسگی حل شود پیشنهاد می کنیم از جنسینگ و روغن پامچال هم استفاده بکنید.

ژل رویال می تواند در بهبود این دوران یائسگی به صورت عالی عمل کند. ژل رویال با انرژی دادن به شخص امید و شادابی را در زندگی آنها می آورد. البته اگر می خواهید در طولانی مدت این بیماری را درمان کنید توصیه می شود در طولانی مدت به اندازه یک گرم در روز به صورت ناشتا استفاده بفرمایید.

ژل رویال و پروبیوتیک

پروبیوتیک باکتری های هستند که به شدت به روده انسان کمک می کند. این باکتری مفید اسید لاکتیک تولید می کند. که تشکیل دهنده بخشی از روده می باشد. پروبیوتیک های مختلفی وجود دارد که از همه مهمتر بیفیدوباکتری است. و اما ژل رویال که در آن بیفیدوباکتری یافت می شود. که به حفظ سلامتی دستگاه گوارش عالی می باشد. البته اگر ژل رویال را با عسل مصرف بکنید طول پایداری این باکتری بیشتر خواهد شد.

خواص ژل رویال برای درمان زخم های شدید

از آنجایی که عسل را در درمان زخم به شما در مقالات قبلی معرفی کردیم و دلایل اینکه چرا عسل می تواند در درمان زخم ها به شما کمک کند صحبت کردیم اما ژل رویال هم از این خصوصیت برخوردار می باشد. البته با بررسی هایی که به صورت علمی انجام شده به این نتیجه رسیده اند که ژل رویال در درمان زخم مانند عسل کاربرد دارد و می توانند در بهبود زخم های شدید از آن استفاده کنند. ژل رویال کمک می کند تا حاشیه زخم سریع تر خوب شود تا بهبودی زخم به سرعت بالا انجام شود.

خواص ژل رویال برای بیماران دیابتی

از آنجایی که دوست داریم با تحقیقات علمی از خواص ژل رویال برای شما بگوییم. اینجا هم با یک تحقیق شروع می کنیم وقتی پزشکان تصمیم گرفتند که بر روی ۴۰ بیمار دیابتی نوع دو آزمایشاتی را انجام دهند.

این بیماران هر روز باید ۱ الی ۲ گرم ژل رویال یا یک قرص تلقینی که هیچ اثری ندارد و بیمار این را نمی داند که قرص هیچ اثری ندارد معمولا به این قرص ها پلاسیبو می گویند.

وقتی تحقیات تمام شد سطح درجه گلوکز خون تغییراتی کرد که به بیماران دیابت نوع دو مفید و موثر بود. در واقع ژل رویال به آنها کمک می کرد تا بیماری دیابت وضعیت بدتری پیدا نکند. البته این آزمایش نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

در بدن قسمتی به نام جزایر لانگرهانس وجود دارد که مسئول ترشح انسولین است.ژل رویال تاثیر مستقیم روی این بخش از بدن می گذارد و به ترشح انسولین بسیار کمک می کند. زمانی که انسولین ترشح می شود روند  اکسیداسیون گلوکز خون سریع تر انجام می شود. و موجب کاهش قند می شود.

ژل رویال در خود مقدار کم ماده شبه انسولین ویتامین های B3 و پپتیدها در خود دارد که در کاهش قند خون کمک کرد.

خواص ژل رویال برای استخوان 

خواص ژل رویال برای پوکی استخوان را در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. پزشکان ارتوپد ژل رویال را به بیماران خودشان پیشنهاد می دهند.

وقتی دلیل را پرسیدم پاسخی که به پرسش ما دادن این بود که ژل رویال با داشتن مواد معدنی مغذی و کلسیم در خود به استخوان ها در رشد و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

اکثر  افراد در سن پیری دچار بیماری های مربوط به استخوان می شود. و باید در سن جوانی از ویتامین و املاح معدنی مناسب استفاده کنیم. و یکی از مواد غذایی موثر در پوکی استخوان ژل رویال است. استخوان از ماده های مانند پروتئین های لیفی مانند کلاژن و مواد معدنی فسفر و کلسیم  و … تشکیل شده است.

البته دانشگاه پزشکی ترکیه این تحقیق را روی افرادی که ژل رویال مصرف می کنند و افرادی که ژل رویال مصرف نمی کنند و از منبع تغذیه ای یکسانی برخوردار بودند انجام داده است.

از هر دو گروه از استخوان ها و آزمایش خون گرفتند تا مورد بررسی قرار دهند کسانی که ژل رویال مصرف می کردند تراکم استخوانی بالاتری نسبت به کسانی که از ژل رویال استفاده نمی کردند داشتند.

رویال ژلی دارای ویتامین B12 هست. این ویتامین موثر در اعصاب و گلوبول قرمز است. و در تقویت پوکی استخوان و استحکام استخوان بسیار موثر است. این ویتامین حتی از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

در نتیجه کسانی که از ژل سلطنتی استفاده می کنند دچار پوکی استخوان نمی شوند.

خواص ژل رویال در کاهش وزن

چاقی یکی از مسائل پر رنگ شده در دوران امروز است. وقتی متابولیسم بدن به هم بریزد چاقی خود را نشان می دهد. ژل رویال با کنترل متابولیسم بدن یک گام بسیار مهم در  درمان چاقی نقش ایفا می کند.

ژل رویال بدن را به سمت تجزیه چربی ها می برد.  دو نوع چربی وجود دارد چربی قهوه ای و چربی سفید

چربی قهوه ای دارای مقدار ی آهن که برای سطح دمای بدن لازم است. چربی قهوه ای در عضلات وجود دارد و کسی که ورزش می کند چربی سفید را به چربی قهوه ای می رساند.

خواص ژل رویال برای کاهش وزن

خواص ژل رویال در کاهش وزن به طور مستقیم عمل نمی کند این خاصیت به طور غیر مستقیم وارد عمل می شود. یکی از موادی که در ژل سلطنتی وجود دارد لسیتین نام دارد که در خیلی جاها به عملکرد بدن کمک می کند از جمله در جوان سازی پوست، کم کردن کلسترول، کمک کردن به کبد و هضم راحت تر که این موارد می توانند در کاهش وزن شما تاثیر گذار باشند.

به همین دلیل می گویم به طور غیر مستقیم وزن شما کم می شود. افزایش سوخت و ساز هم می تواند در کاهش وزن اثر گذار باشد که در بخش بعدی به آن می پردازیم.

افزایش سوخت‌وساز

چیزی که در این بخش از مقاله می خواهم به شما بگویم در مورد سوخت و ساز بدن می باشد. اسید آمینه در سوخت وساز بدن ما موثر است. اسید آمینه های موجود در ژل رویال برای ایجاد پروتئین برای سوخت و ساز نیاز ضروری می باشد. این اسید آمینه ها بدن انسان قادر به تولید آن نمی باشد. تعدا این اسید آمینه ۸ تا می باشد که به رشد ماهیچه ها و استقامت استخوان ها کمک زیادی می کند.

خواص ژل رویال برای ناباروری مردان

البته که مردان هم دچار مشکلات ناباروری می شوند در واقع وقتی تعداد اسپرم، تستوسترون(Testosterone) مرد دچار مشکل شود نمی تواند صاحب یک فرزند شود.

ژل رویال می تواند به این مشکلات جنسی مرد کمک کند تا تعداد و میزان تحرک اسپرم، درجه تستوسترون را بهبود دهد تا یک مرد بتواند احتمال موفقیت در باروری تخمک های زن را بیشتر بکند.

تنظیم و کنترل فشار خون

ژل رویال به دلیل داشتن پروتئین در خود این قابلیت را دارد که فشار خون را کنترل و تنظیم بکند. نام این پروتئین هیدرولیزات نام دارد که وقتی این پروتئین با پتاسیم ترکیب می شود در باز کردن رگ ها طوری که فشار خون در سطح عادی بماند کارایی دارد. در نتیجه یکی از خواص ژل رویال در تنظیم فشار خون است.

اکثر مواقع فشار خون به دلیل بد کارکردن کلیه می باشد. اگر کلیه درست کار نکند سدیم و پتاسیم را در خون نمی توانند کنترل بکند و رگ های خونی دچار بزرگی و کوچکی های اشتباه می شوند.

اگر مطالب بالا را خوانده باشید در قسمت آلزایمر استیل کولین را معرفی کردیم. یکی دیگر از وظایف استیل کولین بزرگ کردن رگ ها یا به اصطلاح گشاد کردن رگ ها می باشد. و همین کار می تواند فشار خون را تا حد زیادی پایین بیاورد.

خواص ژل رویال برای کاهش کلسترول خون

یکی دیگر از خواص ژل رویال یا ژل سلطنتی ایجاد تعادل در سطح کلسترول خون است. بررسی های انجام شده این را به ما نشان می دهد که زمانی که فردی از ژل رویال تغذیه می کند سطح کلسترول پایین می آید و از مشکلاتی که کلسترول زیاد در خون ایجاد می کند جلوگیری می کند. از جمله مشکلی مانند تصلب شرایین که ژل رویال در برابر آنها مقاومت نشان می دهد.

فواید ژل رویال برای پوست

ژل سلطنتی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان با پیری زود رس مبارزه می کند. ژل رویال پوست بدن شما را جوان تر نگه می دارد. یکی از راه های جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده از ژل سلطنتی می باشد. در پوست بدن ما به دلایلی حفره هایی به وجود می آید که ژل رویال توانایی حذف آنها را دارد.

عوامل مفید ژل رویال برای پوست

  • تیامین
  • کلاژن
  • ویتامین های ای(E)، ث(C)، دی(D)، ای(E)
  • لسیتین

مهم ترین آن کلاژن هست که به سرعت بافت های پوست را به همدیگر متصل می کند تا از چین و چروک پوست محافظت کند. کلاژنی که عمر سلولهای پوست را بیشتر می کند.

همچنین این ژل با ارزش می تواند رادیکال های آزاد مضر را از بین ببرد رادیکال هایی که لطافت پوست شما را کم تر می کند.

البته فقط ژل رویال با پیری زودرس پوست مبارزه نمی کند بیماری هایی از قبیل آکنه، قارچ، اگزما را می تواند به درمان آنها یاری برساند.

خدایی این ژل رویال چه میکنه!!

فقط کاری که باید انجام بدید اینکه ژل رویال را مصرف بکنید لازم نیست کاری عجیب انجام بدید. برای اینکه بیماری های پوستی که گفته ام را با ژل رویال درست بکنید کافیه ژل رویال را روی آن قسمتی که پوست آسیب دیده بمالید و بعد از نیم ساعت آن را با آب تمیز کنید.

سیاهی دور چشم

خیلی از خانم ها از سیاهی دور چشم خودشان رنج می برند و از این بابت ناراحت هستند که چرا دور چشم آنها سیاهی دارد.

اگر می خواهید بدون آرایش این سیاهی را به طور طبیعی از بین ببرید از ژل رویال استفاده بکنید تا اگر آرایش هم نکردید این عارضه در شما وجود نداشته باشد.

بهبود لک تیره روی صورت

دیده شده که برخی افراد لکه های تیره صورت خودشان را با ژل رویال تا حدود زیادی درمان کرده اند. وقتی پرسیدیم که چطور اینکار را انجام داده اند به این ترکیب با ژل رویال رسیده ایم.

به اندازه ۲ قاشق ژل و یک سفیده تخم مرغ و به اندازه کمی ماست را با هم مخلوط کرده اند و روی صورتشان به مدت یک ربع گذاشته اند و آن را با آب سرد شسته اند.

تعداد دفعاتی که برای انجام این کار به ما گفته اند ۳ بار در طول هفته بوده است.

خواص ژل رویال برای مغز

از آنجایی که می دانید هر چی بلا هست سر موش می یاد و ما آدم ها این موش ها رو برای آزمایش کردن انتخاب کردیم حالا اینجا فرصت نیست بگم که چرا ما موش ها را برای آزمایش انتخاب کردیم .

خواص ژل رویال برای مغز

اما وقتی موش هایی که دچار آلزایمر بودند را بردند داخل آزمایشگاه و ژل رویال را به زور دادن بهشون موش ها تونستند حرکت های مارپیچ ها را طی کنند یعنی اینطور بوده که قبلا نمی تونستند از مارپیچ ها عبور بکنند ولی بعد از مصرف ژل رویال تونستند. خب می فهمیم که ژل رویال بر روی مغز کوچیک آنها تاثیر گذاشته و موش ها تونستند مسیر را یاد بگیرند و از توانایی مغزی برای عبور استفاده بکنند.

دانشمندهای عزیز هم گفته اند که ژل رویال بر روی مغز انسان هم تاثیر مثبتی می گذاره پس لطفا از ژل رویال استفاده کنید تا مغز قوی تری داشته باشید.

فواید ژل رویال برای زخم معده

بیماری زخم معده که خیلی از افراد دچار آن می شوند دلایل کاملا مشخصی دارد. یکی از دلایل آن مصرف بالای داروهای استامینوفن، ایبروفن، ژلوفن یا کل داروها از خانواده مسکن هستند که می تواند زخم معده را بیشتر و بیشتر بکند.

دلیل اینکه این نوع داروها باعث زخم معده می شوند از بین بردن یک ماده چرب بین اسید معده و دیواره معده می باشد. و وقتی اسید معده با دیواره برخورد می کند قادر است آن را تجزیه بکند و همین برخورد باعث سوزش در معده و پس از آن زخم معده می شود.

حالا بریم سر اصل مطلب این وسط ژل رویال به ما چه کمکی می کند. ژل رویال که وظیفه اصلی آن بازسازی نقاط آسیب دیده در بدن می باشد. با مصرف ژل رویال به صورت مداوم یک ماده چربی محافظت کننده روی زخم ها در بدن تولید می کند که می تواند زخم های ایجاد شده در معده را تحت پوشش خود قرار دهد.

کلا معده یک عضو مرطوب در بدن ما محسوب می شود. و درمان زخم در جای مرطوب سخت است. این ژل توانایی درمان این نوع زخم ها را با تحریک متابولیسم بدن دارد. کمتر چیزی می تواند این نوع عملکرد را در درمان زخم معده را داشته باشد آن هم به طور کاملا طبیعی

بیشتر کردن گلوبول قرمز

خب خیلی از افراد دچار کم خونی شده اند فقط به این دلیل که سطح گلوبول قرمز در خون ها کم شده و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده که دوست نداریم شما هم دچار کم خونی شوید.

بازم می رسیم به تحقیقاتی که کرده اند تا خودمان حرفی نزنیم در این تحقیقات حدود ۳۰ نفر  در یک بازه زمانی مشخص روزانه ۳ گرم ژل رویال خوردند و قبل از شروع تحقیق تعداد گلوبول ها را تخمین زدند و بعد از اینکه کار آزمایشی آنها تمام شد تعداد گلبول ها افزایش پیدا کرده بود.

خواص ژل رویال؛ ضد باکتری

براساس تحقیقاتی که شده از ژل رویال، ژلئین (Jelly) و رویالیسین (Royalysin) عصاره گیری شده که در آن خواص ضد باکتریایی می باشند. در کل ژل رویال در مقابل میکرو ارگانیزم ها و باکتری ها مبارزه می کند.

این مواردی که گفتم تازه ترین کشفیات از ژل رویال می باشد. متاسفانه برخی از خواص ژل رویال نامعلوم هست.

ابتدا خواص ضد باکتری ژل رویال بر روی غشای سلول هست. غشای سلول، محیط داخلی سلول از بیرون آن فرق می کند. این اختلاف در تمام زمان زیست سلول از طریق یک غشای نازک که سطح سلول را می‌پوشاند که آن را غشای سلولی یا غشای سیتوپلاسمی نام برده می شود، که ورود و خروج مولکولها و یونها از کنترل می‌کند.

براساس مطالعات پژوهشی که شده ژل رویال این توانایی را دارد تا به بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند را در بازسازی سلول های از دست رفته کاربرد داشته باشد.

موارد مانع مصرف ژل رویال

همانطور که ژل رویال برای برخی افراد دارای فواید می باشد برای بعضی افراد دیگه به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. کسانی که با شرایط زیر هستند از خوردن ژل رویال خودداری بکنند.

  • خانم های حامله
  • کسانی که سرطان سینه دارند
  • کسانی که از داروهای روان کننده خون مصرف می کنند
  • کسانی که به نیش زنبور حساسیت دارند به هیچ عنوان نباید از ژل رویال مصرف بکنند.
  • مادرانی که به نوزادشان شیر می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *