خواص عسل گون گز: همه چیز در مورد عسل گون گز

خواص عسل گون گز را به درخواست یکی از مخاطبان سایت عسل یک، با شما به اشتراک می گذاریم. گون گز یکی از عسل های خوش طعم و با کیفیت در ایران است. گیاه گون گز معمولا در مناطق خاص رشد می کند. در شهرهایی مانند شیراز و اصفهان و دیگر شهرها می توان عسل گون گز را پیدا کرد.

عسل گون گز یکی از بهترین عسل های ایران محسوب میشود. با طعمی ملایم و شیرین که هر کسی آن را استفاده کرده از طعم آن راضی بوده است. این عسل را می توانید در وعده غذایی صبحانه استفاده کنید. به این دلیل که بدن ابتدای صبح انرژی بیشتری نیاز دارد.

همچنین از خواص عسل گون گز می توانیم به تقویت روده و معده (دستگاه گوارش) و دردهای مفصل ها و درمان دردهای کلیوی اشاره کرد.

زنبوران عسل به گیاه گون گز علاقمند هستند و اگر در هر جای مراتع این گیاه وجود داشته باشد در اولویت بالایی در شهد گیری برای زنبوران عسل است. و همین موضوع باعث شده که تولید این نوع عسل گون گز در ایران افزایش پیدا کند.

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید عسل دارید، برای اینکه از طبیعی بودن آن مطمئن شوید حتما مطلب تشخیص عسل طبیعی را مطالعه کنید.

رنگ عسل گون گز

معمولا رنگ عسل گون گز کهربایی روشن می باشد. هر چه قدر قالب عسل از گون گز بیشتر باشد رنگ آن روشن تر می شود.

خواص عسل گون گز برای مفاصل

عسل گون گز با دارابودن اسید فرمیک این قابلیت را دارد که دردهای مفاصلی را بهبود دهد. پیشنهاد می کنیم که عسل گون گز را روی مفاصلی که درد می کند به صورت مالیدنی و مالشی استفاده کنید.

خواص عسل گون برای استخوان

افرادی که دچار ابتلا به آرتروز می شوند و با مشکلات استخوانی و دردهای پا و زانو مواجه می شوند عسل گون یا عسل گون گز می تواند به کار آن بیاید. خواص عسل گون گز برای بیماری های رماتیسم های مفاصل یا پوکی استخوان و آرتروز به صورت خاص و عام هست.

برخی افراد به صورت ژنیتیکی دچار بیماری های استخوانی می شوند که راه حل پیشگیری و درمان به صورت بلند مدت استفاده از عسل گون گز و یا عسل گون می باشد. برای خرید عسل گون می توانید از سایت اقدام بفرمایید.

اگر به صورت شربت عسل گون گز هم مورد استفاده قرار گیرد به صورت روزانه همان خواص عسل گون گز را به شما می دهد.

نحوه استفاده از عسل گون گز برای پوکی استخوان

برای اینکه استخوان های مقاوم و محکم داشته باشیم عسل گون گز به شما کمک خواهد کرد. نحوه استفاده به این صورت است که یک لیوان شیر ملایم را با یک قاشق غذاخوری عسل گون گز و یک قاشق غذاخوری پودر سنجد ترکیب کنید و در انتهای شب میل بفرمایید. نکته مهم اینکه سنجد باید با هسته به صورت آسیاب شده باشد.

خواص عسل گون برای دیابت

کسانی که در طب سنتی متخصص هستند می گویند که عسل برای درمان دیابت نوع ۲ کارایی دارد. اما نه هر عسلی در واقعی عسلی که میزان ساکارز استاندارد زیر ۳ درصد داشته باشد. عسل گون گز هم معمولا میزان ساکارز خوبی داد و افراد دیابتی نوع ۲ می توانند به صورت روانه یک قاشق چای خوری همراه با سیاه دانه استفاده کنند.

افراد دیابتی : ۳۰-۵۰ گرم مصرف عسل طبیعی
افراد دیابتی هر نوع عسلی را استفاده نکنند و مطمئن شوند که عسل طبیعی می باشد.

خواص درمانی عسل گون گز

عسل گون یا عسل گون گز هر دو با داربودن خواص درمانی به کسانی که کم خونی دارند توصیه می شود. ابتدای صبح زمانی خوبی برای استفاده از عسل گون گز برای خونسازی می باشد.

دیگر خواص عسل گون گز (عسل گون)

  1. تقویت سلول های اعصاب
  2. تقویت حافظه و هوش
  3. منبع انرژی زا
  4. بهبود معده
  5. کاهش یبوست
  6. درمان عفونت سینه
  7. برطرف کردن گرفتگی صدا و حنجره
  8. کاهش بیماری های مربوط به مثانه
  9. درمان دردهای کلیوی
  10. تنظم خون در بدن
  11. تسکین دهنده اعصاب

طبع عسل گون‌ گز

عسل گون‌گز (انگبین) حاوی طبع به نسبت گرم می‌باشد و برای افراد با طبع سرد مناسب‌تر است.

میزان مصرف عسل گون گز

ابتدای صبح به صورت ناشتا و همچنین نیم ساعت قبل از خواب هنگام شب، عسل گون گز همراه با یک استکان آب همراه با لیمو روزانه دوبار مصرف شود.

بزرگسالان : مصرف مجاز به صورت روزانه ۵۰-۷۰ گرم

کودکان بالای دو سال : مصرف مجاز به صورت روزانه ۲۰-۳۰ گرم

درخت گز؛ (گز انگبین)

عمر درخت گز بسیار طولانی است. به دلیل قرار گرفتن ریشه های آن در آب های زیر زمینی، ارتفاع درخت گز حدود ۱۴ متر است. درخت گز در استان اصفهان واقع در شهرستان خوانسار بیشتر وجود دارد. معمولا به این نوع عسل ها انگبین هم می گویند.

نوعی دیگر از گز به اسم یلقون در اطراف شهر کرج استان البرز می باشد. نوع دیگری از گز به نام تاماریکس تتراندر در شهر شیراز رشد می کند.

برگ های درختچه گز، نازک و نوک تیز کاملا زیباست. از ساقه و شاخه های آن گز انگبین ترشح می شود. که حاوی پراکسیداز و موسیلاپ و ساکارز است.

فقط حیواناتی مانند شتر می توانند از برگ های آن استفاده کنند. به این دلیل که برگ های کاملا شور است.

عسل گون گز در طب سنتی

در طب سنتی اسلامی گون گز یا انگبین گرم و خشک است. و معتقد هستند که گون گز یک عسل انرژی زا و نیرو بخش است. هنگام سرماخوردگی و سرفه های شدید می تواند به درمان گلود درد و سینه اثر گذار باشد. عسل گون گز در نزد اطبای سنتی جایگاه بالایی دارد.

همچنین برای رفع آسم و گرفتگی تنفسی و بیماری های از این نوع برای افراد گرم مزاج و سرد مزاج کارایی دارد. عسل گون گز برای معده و روده یک مسکن محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *