۹ خواص عسل آویشن برای بدن که باید بدانید

عسل آویشن یکی از بهترین نوع عسل تک گل طبیعی که از گیاه آویشن به دست آمده است. آنچه که در این مقاله می خوانید ۱- خواص عسل آویشن ۲- طریقه مصرف عسل آویشن ۳- عسل آویشن اصل چه ویژگی دارد؟ ۴- خواص عسل آویشن برای معده چیه؟ ۵- رنگ عسل آویشن ۶- قیمت عسل آویشن

خواص عسل آویشن در یک نگاه

  1. تقویت کننده اعصاب (کسانی که بیماری اعصاب دارند.)
  2. جلوگیری از تشنج (فردی که بیماری تشنج دارد)
  3. انرژی زا (فردی که احساس خستگی می کند عسل آویشن طبیعی برای او معجزه می کند.)
  4. حاوی ویتامین های A و C و B (کسی که کمبود ویتامین دارد.)
  5. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن (فردی که دائما مریض میشه.)
  6. درمان سینوزیت (کسی یک کم باد بهش می‌خورد سردرد می‌گیرد. افرادی که زیاد موتور سوار میشوند)
  7. پزشک معالج معده (کسی که ناراحتی معده دارد.)
  8. کاهش سوزش سرفه
  9. درمان گلودرد (کسی که سرماخورده.)

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید عسل دارید، برای اینکه از طبیعی بودن آن مطمئن شوید حتما مطلب تشخیص عسل طبیعی را مطالعه کنید.

۹ مورد از خواص عسل آویشن

خواص عسل آویشن برگرفته از گیاه آویشن و آنزیم های زنبور عسل می باشد. همانطور که می دانید گیاه آویشن نزد همه به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. از تمام جنبه های آویشن برای درمان استفاده می کنند از برگ آن گرفته تا روغن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

۱- خواص عسل آویشن برای تقویت اعصاب

عسل آویشن باعث آرامش و تسکین اعصاب شده و تقویت کننده مغز و اعصاب است. دلیل این خواص این هست که عسل آویشن دارای ویتامین D هست که یکی از اصلی ترین منبع برای کنترل اعصاب هست.

کارکرد ویتامین D موجود در عسل آویشن تنظیم فسفر و کلسیم هست که در درمان افسردگی بسیار تاثیرگذار است، کسانی که دچار کمبود ویتامین D هستند احساس بی قرار، دچار خستگی و بی حوصلگی می شوند که از مشکلات عصبی محسوب می شود با مصرف عسل آویشن تا میزان قابل توجهی می توان کنترل کرد.

۲- عسل آویش برای جلوگیری از تشنج

استفاده از عسل آویشن یکی از بهترین جلوگیری کننده‌ها و درمان تشنج یا صرع هست. برخی از محققان آویشن را یکی از قدرتمند‌ترین درمان‌ها برای تشنج و صرع می‌دانند.

۳-خواص انرژی زا بودن عسل آویشن

افرادی که از خستگی زودرس و بی حوصلگی خسته شده اند، می‌توانند از عسل آویشن برای گرفتن انرژی در ابتدای صبح استفاده بکنند. اگر می‌خواهید کسلی از بدن شما بیرون بیاد حتما از این نوع عسل استفاده کنید تا خودتان باور کنید که عسل آویشن چقدر برای انرژی گرفتن تاثیر گذار هست. یک قاشق چایخوری عسل طبیعی و ارگانیک می تواند انرژی ۲۰ دقیقه یک فرد بالغ را فراهم کند.

۴- حاوی ویتامین ها و املاح معدنی

عسل آویشن کاملا سرشار از ویتامین مانند ویتامین A,B,C هست. و این ویتامین ها می توانند کسری نیاز ویتامین شما را تامین کنند. وجود این ویتامین‌ها در بدن ضروری می باشد. املاح معدنی از جمله پتاسیم، سدیم، کلسیم، آهن و مس و منیزیم را می توان در این نوع عسل یافت می شود.

۵- عسل آویشن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

خواص تقویت کننده ایمنی بدن در همه نوع عسل طبیعی هست. اما در عسل آویشن کمی بیشتر از نوع عسل های دیگر یافت می شود. دلیل آن هم به نوع گیاه می باشد. از آویشن برای درمان انواع بیماری استفاده می‌شود. و اگر بخواهید هر بیماری را درمان بکنید ابتدا باید سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

یکی از مهم ترین دلایل کاهش سیستم ایمنی بدن مصرف نکردن محصولات ارگانیک و طبیعی و استفاده بیش از حد از فست فودها، نوشابه و غذاهای آماده است.

۶- خواص عسل آویش برای بیماری سینوزیت

خیلی از افراد دچار بیماری سینوزیت شده اند. (عفونت داخلی دور چشم و دماغ بیماری سینوزیت گفته میشود) سینوزیت یکی از بیماری عفونی محسوب میشود. معمولا افرادی که موتور سواری می کنند دچار بیماری سینوزیت هستند. سیگار کشیدن و سیستم ایمنی ضعیف یکی از مهم ترین دلایل سینوزیت است.

این بیماری معمولا بعد از سرماخوردگی رخ می دهد. زمانی که سینوس ها ملتهب می شوند ما دچار سردرد می شویم و این درد آزار دهنده است. عسل آویش از آنجایی که طبع گرم هست می تواند حرارت بدن را افزایش بدهد و به روان کردن و گرفتگی سینوس ها کمک کند.

۷- خواص عسل آویشن برای معده

معده یکی از مهم ترین اجزای بدن و کاملا حساس هست. باید کاملا به تغذیه خودمان دقت بکنیم. اگر از فست فودها بیش از یک بار در هفته استفاده می کنید. حتما باید مراقب معده خود باشید. کسانی که دچار زخم معده و ورم معده می شوند می تواند از عسل آویشن برای درمان و جلوگیری از بیماری معده استفاده کنند.
عسل آویشن با استفاده از آنزیم ها و مواد معدنی که در خود دارد می تواند زخم معده را ابتدا از گسترش آن و بعد به درمان زخم معده کمک معجزه آسایی کند.
عسل آویشن می تواند مجرای داخلی معده را نرم کند تا از سوزش آن جلوگیری شود.

نحوه مصرف عسل آویشن برای معده

در ابتدای صبح (ناشتا) به مقدار یک نصف پیاله از عسل آویشن مصرف کنید و ترجیحا تا ۳۰ دقیقه چیزی میل نکنید تا اثر آن بیشتر شود.

البته حتما نباید بیماری معده یا سرطان داشته باشید تا عسل طبیعی مصرف کنید. سبک تغذیه خودتان را طبیعی و ارگانیک کنید تا در آینده از بروز خیلی از بیماری‌ها جلوگیری کنید. این طور عقلانی نیست؟

۸- خواص عسل آویشن برای سرفه

برای کم کردن سرفه در سرماخوردگی بهتر است عسل طبیعی و خام آویشن را با لیمو میل کنید. لیمو و عسل به ویروس هایی که منجر به سرفه میشوند حمله می کنند. خواص عسل و آبلیمو ترکیب معجزه آسایی دارد سرفه کردن زیاد باعث تشدید گلودرد می شود که در ادامه در مورد درمان گلوددرد با عسل صحبت می کنیم.

۹- درمان گلودرد با عسل آویشن

زمانی ما دچار گلودرد می شویم که گلوی ما ملتهب شده در واقع عفونت ها و باکتری ها در آنجا تجمع کرده‌اند. ما با مصرف عسل طبیعی یک لایه برای محافظت از گلو را شکل می دهیم این لایه از اسید چرب و مواد مغذی عسل تشکیل شده که گلو را از خارش و سوزش جلوگیری می کند.

طریقه مصرف عسل آویشن برای گلودرد

  1. حتما عسل را در سطح گلوی خود کمی نگه دارید تا گلو شما با عسل آغشته شود.
  2. بعد از مصرف به مدت ۴۰ دقیقه چیز دیگری مصرف نکنید.
  3. روزانه ۲ الی ۳ بار از عسل طبیعی استفاده کنید.

رنگ عسل آویشن

معمولا رنگ عسل آویشن کهربایی است اما با توجه به گل های غالب استفاده شده رنگ ها کمی تغییر می یابند. عسل یونانی که بیشتر آن از گونه گیاه وحشی آویشن تشکیل شده حاوی رنگ کهربایی غلیظ تری است.

قیمت عسل آویشن

قیمت عسل آویشن نیز بسته به کیفیت و همچنین منطقه برداشت بسیار متفاوت است. از آنجا که عسل آویشن با کیفیت در ایران به میزان محدودی تولید می‌شود قیمت این عسل نیز نسبت به سایر عسل‌ها کمی بیشتر است.

به طور کلی قیمت عسل آویشن بسته به میزان خرید، کیفیت، طعم و مزه و نوع بسته بندی می‌تواند متفاوت باشد.

ویژگی عسل آویشن اصل

ویژگی عسل آویشن اصل یک مورد نیست فاکتور مهم آن درصد ساکارز آن هست که باید زیر ۳ درصد باشد.

علاوه بر ساکارز فاکتورهای دیگر آزمایشگاهی این عسل مانند پرولین، نسبت فروکتوز به گلوکز، دیاستاز و… نیز باید در یک آزمایشگاه معتبر سنجیده شود.

همچنین غالب گیاه آن بالای ۵۰ درصد از خود آویشن گرفته شده باشد. و اینکه عسل آویشن دارای رایحه شدیدی است و شیرینی متعادل با طعم و مزه ای پایدار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *