۱۰خواص شیر و عسل که نمی دانید!

خواص شیر و عسل را می خواهیم در یک مقاله با هم بررسی بکنیم تا از خاصیت این دو مواد غذایی استفاده کامل را ببریم. بیشتر خواص شیر و عسل برای سلامتی پوست می باشد.

مردم شیر را با کلسیم می شناسند و دلیل مصرف بالای شیر به خاطر وجود کلسیم می باشد. اما فقط کلسیم در شیر نیست. شیر دارای پروتئین، سر شار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشد.

عسل که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی، ضد باکتری و قارچ می باشد. حتی برای آرام کردن دردهای ناشی از بیماری های ویروسی کاربرد دارد.

حالا که بخشی از خواص عسل و شیر را به صورت جداگانه بررسی کردیم می توانیم این ترکیب بی نظیر را با هم بررسی بکنیم. برای خرید عسل می توانید به فروشگاه آنلاین عسل یک بخش محصولات مراجعه فرمایید.

 خواص شیر و عسل در یک نگاه

  • بهبود دستگاه گوارش
  • جلوگیری از بی خوابی
  • سلامت استخوان ها
  • ضد باکتری
  • مقابله با پیری زودرس
  • موثر در ایمنی بدن
  • سلامت پوست

بهبود دستگاه گوارش

این ترکیب بی نظیر و مقوی به دلیل متعادل نگه داشتن باکتری های دستگاه گوارش به سیستم گوارشی بدن کمک می کند تا هضم بهتری انجام شود. البته که از التهابات و یبوست هم جلوگیری می کند.

جلوگیری از بی خوابی

اگر زمان مصرف شیر و عسل را قبل از خواب بگذارید باعث می شود که خواب خیلی خوبی داشته باشید. خواص شیر و عسل قبل از خواب مانند آرام بخش عمل می کند.

سلامت استخوان

یکی از خواص شیر و عسل در سلامتی استخوان ها نهفته شده است. شیر سرشار از کلسیم می باشد. و عسل دارای ویتامین های مربوط به استخوان و این ترکیب به استقامت استخوان های بدن کمک شایانی می کند. مصرف پیوسته این ترکیب سلامتی استخوان شما را تضمین می کند.

ضد باکتری

وقتی صحبت از باکتری به میان می آید، ذهن ها به سمت بیماری سرماخوردگی کشیده می شود. با خوردن شیر و عسل باکتری های موجود در دستگاه گوارش را از بین می برید. البته بهتر است شیر و عسل را گرم ملایم باشد و میل کنید.

یک نکته مهم:

عسل را هیچ وقت در آب جوش یا شیر جوش نریزید، به این دلیل که عسل با دمای بسیار بالا سازگار نیست. شیر و عسل در یک دمای مناسب نه خیلی سرد و نه خیلی داغ مصرف کنید، ملایم باشد.

مقابله با پیری زودرس

آنتی اکسیدان های موجود در عسل یک مبارزه طلب با سرطان، بیماری های پوستی و چین و چروک می باشد. و همچنین شیر با آب رسانی به سطح پوست بدن و صورت از پیری زودرس به شدت جلوگیری می کند. مصرف یک لیوان شیر وعسل به طور پیوسته این کار را برای شما می کند لازم به استفاده از داروها یا کرم های گران قیمت نیست.

موثر در ایمنی بدن

ایمنی بدن زمانی مقاوم در برابر بیماری ها می شود که ما به آن توجه داشته باشیم. و زمانی که بدن شما هر آنچه که از ویتامین ها، املاح معدنی، پروتئین ها و کربوهیدرات در اختیارش قرار دهید می توانیم بگوییم که ایمنی بدن ما در برابر بیماری ها مستحکم می باشد. شما با استفاده از خواص شیر و عسل تمام آنچه برای بدن ضروری می باشد را می توان به تناسب به دست آورد. همچنین می‌توانید از خواص شیر و عسل برای سرماخوردگی نیز بهره‌مند شوید.

سلامت پوست

از آنجایی که پوست انسان به طور پیوسته در حال تغییر می باشد. حالا این تغییرات سرعت کم یا زیاد دارد که هر کدام بسته به ورودی هایی که شما به بدن تان می دهید متفاوت است.

اصلی ترین خواص شیر و عسل برای پوست می باشد که به صورت کامل آن را برای شما عزیزان باز می کنیم.

. لطافت پوست بیشتر می شود.

با تهیه یک ماسک شیر و عسل می توانیم به لطافت پوست خودمان بیشتر بکنیم. ماسک شیر و عسل می تواند به سلول های پوستی را نرم بکند.

. ضد چین و چروک

البته ماسک فقط برای لطافت و نرمی پوست نیست بلکه از جلوگیری از افتادن چین و چروک روی پوست صورت می کند. باید این را هم گفت که باید به طور منظم از این ماسک استفاده کرد.

. رطوبت رسانی به پوست

مهم ترین فاکتور برای سلامتی پوست رطوبت آن می باشد پوستی که خشک شده باشد به سرعت آسیب می بیند. وظیفه شیر و عسل با توجه به مواد معدنی که در این دو ترکیب می باشد رطوبت رسانی می باشد. شیر و عسل می تواند به راحتی وظیفه رطوبت رسانی به سطح پوست شما را به عهده بگیرد. حتی می توان برای جلوگیری از ترک لب ها استفاده نمود.

. ترمیم موهای سر و صورت

اگر بخواهیم از این ترکیب برای ترمیم مو استفاده بکنیم باید یک محلول درست بکنیم.

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • نصف پیمانه شیر پر چرب

این دو را باهم مخلوط کنید تا جایی که کاملا در هم آمیخته شوند با توجه به غلظت آن می توانید از عسل یا شیر کم و زیاد بکنید. بعد روی جایی که از لحاظ ترمیم مو مشکل وجود دارد بمالید و ۴۰ دقیقه این مخلوط بماند تا موثر واقع شود.سپس آن را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *